• +905335410514
  • zekeriya_demirtas@hotmail.com

Tüketici Olarak Haklarınızı Biliyor Musunuz?

Tüketici Olarak Haklarınızı Biliyor Musunuz?

Tüketici Hakları

— Aldatıcı Reklam

— Ürün Güvenliği

— Abonelik

— Cayma Hakkı

— Ayıpla Mal ve Hizmet

— Mesafeli Sözleşmeler

T.C. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan bu broşür tüketicinin korunmasına yönelik farklı baslıklardaki önemli hususları ve bunlara yönelik sorumluluk ve yükümlülüklerini
hatırlatmak için hazırlanmıştır.

Her bir baslık altındaki detaylı hükümlere ve ilgili diger kanun hükümlerine tuketiciakademisi.gov.tr web sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz.

Cayma Hakkı

Cayma Hakkı Nedir?

Herhangi bir sebep göstermeksizin ve ceza ödemeksizin bir malı iade etmeniz veya hizmet sözleşmesinden vazgeçmeniz için size sunulan bir haktır.

  • Taksitli alışverişlerinizde,
  • Tüketici kredisi kullanımında,
  • Ön ödemeli konut alımında,
  • Satıcının iş yeri dışında yapılan pazarlama sonucu bir ürün aldığınızda,
  • Internet, TV veya telefon üzerinden yaptığınız alışverişlerde (Mesafeli Sözleşmeler),
  • Devre tatil ve uzun süreli tatil satın aldığınızda veya Finansal Hizmetleri Mesafeli Yollarla Kullandığınızda

size verilen süre içinde herhangi bir gerekçe göstermeden veya ceza ödemeden bu işlemlerden cayma hakkınız vardır. Tek yapmanız gereken bu hakkınızı kullanmak istediğinizi satıcı veya hizmet sağlayıcınıza bildirmektir.

UNUTMAYIN!
Mağazalardan görerek satın aldığınız ürünler için cayma hakkınız bulunmaz. Ancak firmalar kendi inisiyatifleriyle müşteri memnuniyetini sağlamak adına size cayma hakkı tanıyabilir.

CAYMA HAKKI KULLANIMA İLİŞKİN BİLMENİ GEREKENLER

Cayma hakkı kullanımı yapılan alışverişin içeriğine göre farklılık gösterebilir. Bu broşür tüketicilerin sık rastladığı durumlara ilişkin genel hatırlatmalar içerir.

Sorun yasayan tüketiciler cayma haklarının kapsamı, nasıl kullanılacağı, nereye başvuracağı hakkında detaylı bilgiye www.tuketiciakademisi.gov.tr adresinden ulaşabilir veya Alo 175 Tüketici hattına müracaat edebilir.

TAKSİTLİ ALIŞVERİŞLER 7 GÜN

  • Kullanılmış bir mal için cayma hakkınız bulunmaz.
  • Hizmet alımlarında onayınız ile hizmet sunumu başladıysa, cayma hakkınızı kullanamazsınız.
  • Taksitli alışveriş olarak değerlendirilmediği için kredi kartıyla yapılan alışverişlerinizde cayma hakkınızı
    kullanamazsınız.

TÜKETİCİ KREDİSİ 14 GÜN

  • Krediden faydalanmaya başladıysanız, anapara ve anaparanın iade tarihine kadar tahakkuk etmiş faizi cayma bildiriminizi ilettikten sonraki 30 gün içinde krediyi verene geri ödemeniz gerekir, aksi halde cayma gerçekleşmemiş sayılır.
  • Faiz, sözleşmenizde belirlenen faiz oranına göre hesaplanır. Hesaplanan faiz ve bir kamu kurum veya kurulusuna veya üçüncü kişilere ödenmiş olan masraflar dışında sizden herhangi bir ek bedel talep edilemez.

ÖN ÖDEMELI KONUT SATIŞLARI 14 GÜN

  • Cayma hakkını kullanıldığınıza dair bildirimi 14 gün içinde noter aracılığıyla satıcıya yöneltmeniz yeterlidir.
  • Konutu kısmen veya tamamen krediyle alıyorsanız size tanınan cayma hakkı süresi içinde kredi veren kurum faiz, komisyon, yasal yükümlülük ve benzeri isimler altında sizden hiçbir masraf talep edemez.
  • Satıcı yaptığınız ödemeyi ve borçlanma belgelerini size iade ettiği sonraki on gün içinde, elde ettiğiniz tüm kazanımları geri vermeniz zorunludur.
  • Konut bedelinin bir kısmı için kredi kullanıyorsanız, satıştan caydığınızı kredi veren kuruluşa bildirmek satıcının yükümlülüğüdür.

Tamamı İçin Tıklayınız

Kaynak: T.C. Ticaret Bakanlığı

personel programı

Devamı: Tüketici Olarak Haklarınızı Biliyor Musunuz? Alomaliye.com Güncel Mevzuat, Muhasebe, Ekonomi, Vergi, SGK Haberleri ilk yayınlayan websitedir.

zekeriyademirtas